Zaměříme se na vytváření podmínek pro vznik alternativních zařízení pro předškolní i školní výchovu (lesních školek, dětských skupin) a služeb pro děti do tří let. Navážeme spolupráci města se základními a mateřskými školami (včetně dětských skupin), které město nezřizuje.
Budeme podporovat aktivity komunitního přesahu škol – např. školy jako místa setkávání při sezónních oslavách a akcích.
Podpoříme jazykové vzdělání dětí, např. formou podpory výměnných pobytů v partnerských městech.
Podpoříme rozvíjení logického myšlení pomocí programování robotů a robotických stavebnic na základních školách.
V souladu s moderními trendy a potřebami podpoříme kvalitní vzdělávání pedagogů v aktivních formách výuky, aby mohli být pro své žáky spíše průvodci, kteří jim pomáhají se rozvíjet. Současně s tím budeme podporovat školy (pedagogy), aby tyto metody skutečně mohli aktivně využívat.
Chceme podpořit psychologickou péči na základních školách ve městě.
Město musí reagovat na přicházející silné ročníky do zájmového školství. Chceme podporovat ZUŠ, Dům dětí a mládeže a další organizované volnočasové aktivity pro děti.
podpoříme propojení škol s podniky a institucemi města formou exkurzí, přednášek odborníků z praxe, iniciací a podporou vědomostních a dovednostních soutěží vyhlašovaných a dotovaných podniky pro žáky a studenty hradeckých škol, s ohledem na potřeby žáků, nikoliv na potřebu firem vychovávat levné pracovníky.
Naší prioritou jsou rekonstrukce školních budov v majetku města a podpora rekonstrukce budov dalších obecně prospěšných institucí, které poskytující vzdělávací služby občanům Hradce Králové. Budeme klást důraz na vytváření kvalitního a kulturního prostředí ve školách a na energeticky úsporné fungování školních budov. Podporujeme modernizaci vybavení škol a to včetně zlepšování vybavení pro pohybovou výchovu a sport.
Pomocí grantových příležitostí pro organizace a instituce podpoříme vzdělávání obyvatel především v oblastech kritického čtení a myšlení, demokratického občanství, polytechnického vzdělávání, finanční a přírodovědné gramotnosti.
Podpoříme aktivity celoživotního vzdělávání i univerzitu třetího věku.
Budeme dbát na transparentní výběr ředitelů škol a zastoupení odborníků ve výběrových komisích.
Ulehčíme učitelům od narůstající byrokracie – navýšíme prostředky na administrativní pracovníky nebo externí služby.
Podpoříme další vzdělávání pedagogů v inovativních oblastech.
Podpoříme hospitační pobyty ředitelů škol i pedagogů v partnerských městech v zahraničí k získání zkušeností a dobré praxe.